Ontvang  onze 10 belangrijkste tips in uw postbus

Meer informatie hier ⇒

divider

Ons trainingsaanbod

Trainingen aanpak en onderzoek naar fraude

separator

Boeken 2

Fact Finding

  • Tegen de vakantieperiode valt het de catering op dat de creamer- en suikerzakjes vaker aangevuld moeten worden…
  • Als het nieuwe schooljaar weer begint, slinkt de voorraad pennen en kladblokken harder uit de kast met kantoorartikelen …
  • Ongevraagd van kantoor een pak printpapier mee naar huis nemen, ‘want ik werk toch ook thuis’…

Moet kunnen?

  • Een medewerker die kwalijke verhalen in de roddelsfeer over een collega verspreidt, in een periode van reorganisatie waarbij er mensen moeten afvloeien…
  • Een collega die met enige regelmaat op maandagochtend te laat op het werk verschijnt en tegelijkertijd op Facebook berichten plaatst hoe ‘vet’ hij het weekend heeft gevierd met vrienden..

Waar trekt u de grens?

Als u signalen ontvangt van mogelijke diefstal, belangenverstrengeling, bedrijfsfraude, ‘onduidelijk’ ziekteverzuim of ander niet-integer gedrag, dan is het van het allergrootste belang dat u weet wat u wél en niet moet doen als u deze signalen gaat onderzoeken. Want: als u de juiste stappen zet, vergroot u de kans op een succesvol onderzoek.

Daarom hebben wij voor managers, P&O’ers, vertrouwenspersonen, medewerkers Facility, Security, Inkoop of Integriteit en anderen die willen weten hoe ze moeten handelen bij een intern incident, de training Fact Finding ontwikkeld. Lees meer

Fact Finding in de aanpak van verzekeringsfraude

Verzekeringsfraude vormt een aanzienlijke kostenpost. Niet alleen voor verzekeraars maar ook voor de samenleving. Een gemiddeld gezin betaalt jaarlijks 150 euro extra aan premies om de kosten van verzekeringsfraude bij de verzekeraars te kunnen opvangen. Op jaarbasis kost fraude met schadeverzekeringen de maatschappijen 900 miljoen euro. Dat is ongeveer 15 procent van het totaal bedrag aan ingediende claims van 6 miljard euro.

Als acceptant, schadebehandelaar, schade-expert of fraudecontactpersoon van een verzekeringsmaatschappijen of volmacht moet u dus voortdurend alert zijn op verzekeringsfraude. U bent immers de “oren” en “ ogen” van de maatschappij, en daarmee de eerst in de lijn om mogelijke fraude te herkennen. Speciaal voor hen hebben wij de training Fact Finding in de aanpak van verzekeringfraude ontwikkeld. Lees meer

Fact Finding bij Expertise

Speciaal voor schade-experts hebben wij een eendaagse variant van de training Fact Finding in de aanpak van verzekeringsfraude ontwikkeld. Deze training gaat in op de specifieke onderzoeksindicatoren waar experts in de diverse branches (automotive, brand/varia, aansprakelijkheid) mee te maken kunnen krijgen. Ook ligt er een belangrijke taak voor de schade-experts in het verwoorden van een bruikbaar fraudesignaal richting de fraudecoördinator van de verzekeringsmaatschappij. Lees meer

Interviewtraining

Wie na het volgen van de training Fact finding in de aanpak van verzekeringsfraude wil verdiepen in specifieke aspecten die horen bij een goed interview, kan goed terecht in de training Interviewtechniek die Stokes Verhoorstrategie verzorgt in samenwerking met Piet van Gelder. Lees meer