Fact Finding bij Expertise
Herken fraude-indicatoren als schade-expert
Als u signalen ontvangt van mogelijke diefstal, belangenverstrengeling, bedrijfsfraude, ‘onduidelijk’ ziekteverzuim of ander niet-integer gedrag, dan is het van het allergrootste belang dat u weet wat u wél en niet moet doen als u deze signalen gaat onderzoeken. Want: als u de juiste stappen zet, vergroot u de kans op een succesvol onderzoek.
Daarom hebben wij voor managers, P&O’ers, vertrouwenspersonen, medewerkers Facility, Security, Inkoop of Integriteit en anderen die willen weten hoe ze moeten handelen bij een intern incident, de training Fact Finding ontwikkeld. Lees meer
Verzekeringsfraude vormt een aanzienlijke kostenpost. Niet alleen voor verzekeraars maar ook voor de samenleving. Een gemiddeld gezin betaalt jaarlijks 150 euro extra aan premies om de kosten van verzekeringsfraude bij de verzekeraars te kunnen opvangen. Op jaarbasis kost fraude met schadeverzekeringen de maatschappijen 900 miljoen euro. Dat is ongeveer 15 procent van het totaal bedrag aan ingediende claims van 6 miljard euro.
Als acceptant, schadebehandelaar, schade-expert of fraudecontactpersoon van een verzekeringsmaatschappijen of volmacht moet u dus voortdurend alert zijn op verzekeringsfraude. U bent immers de “oren” en “ ogen” van de maatschappij, en daarmee de eerst in de lijn om mogelijke fraude te herkennen. Speciaal voor hen hebben wij de training Fact Finding in de aanpak van verzekeringfraude ontwikkeld. Lees meer
Speciaal voor schade-experts hebben wij een eendaagse variant van de training Fact Finding in de aanpak van verzekeringsfraude ontwikkeld. Deze training gaat in op de specifieke onderzoeksindicatoren waar experts in de diverse branches (automotive, brand/varia, aansprakelijkheid) mee te maken kunnen krijgen. Ook ligt er een belangrijke taak voor de schade-experts in het verwoorden van een bruikbaar fraudesignaal richting de fraudecoördinator van de verzekeringsmaatschappij. Lees meer
Wie na het volgen van de training Fact finding in de aanpak van verzekeringsfraude wil verdiepen in specifieke aspecten die horen bij een goed interview, kan goed terecht in de training Interviewtechniek die Stokes Verhoorstrategie verzorgt in samenwerking met Piet van Gelder. Lees meer
Herken fraude-indicatoren als schade-expert
Integer onderzoek naar waarheidsvinding
Aanpak fraude-indicatoren in de verzekeringsbranche
Vanuit het onderbuikgevoel naar feiten waar je wat mee kunt